ПРОФОРІЄНТАЦІЯ В ДНЗ

Рання профорієнтація – це виявлення нахилів, інтересів, зацікавлень дітей тим чи іншим предметом, видом трудової діяльності дітей з метою подальшої професійної орієнтації.
Мета ранньої профорієнтації – сформувати у дитини емоційне відношення до світу професій, йому повинна бути надана можливість використовувати свої сили в доступних видах діяльності. В дошкільному закладі перш за все були розроблені заходи з питань ранньої профорієнтації дітей дошкільного віку.Під час проведення анкетування дітей спостерігалася чітка диференціація вподобань. Так хлопчики мріють стати військовими, водіями, директорами, дівчатка - частіше обирають,так би мовити, жіночі професії: вихователя, лікаря, продавця, навіть мами – домогосподарки. Хлопчиків більше приваблює новий, романтичний зміст праці а дівчатка частіше обирають фах через те, що він, на їхню думку, потрібний та престижний . Для ознайомлення дітей з різноманітними сучасними спеціальностями, ми застосовуємо чимало форм та методів профорієнтаційної роботи.

Методи і прийоми профорієнтаційної роботи

· профорієнтаційна бесіда;
· розповідь;
· сюжетно-рольова гра;
· наочні методи роботи( спостереження натуральних об’єктів і розгляд зображень об’єктів);
· заняття;
· пояснення;
· перегляд і обговорення казок, фільмів, телепередач профорієнтаційного змісту, тематичні розваги.

Форми профорієнтаційної роботи включають:

· індивідуальні заняття;
· конкурси;
· розваги;
· показ фотомонтажів про професії;
· участь у гуртках;
· знайомство дітей із спеціальностями оточуючих їх людей.

Всі професії, як писав поет, чудові – обирай на смак

Вибір професії - чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності. Професія – це вид праці, діяльності, самоствердження людини. Виховання активних громадян суспільства, розвиток їхньої ініціативи і здібностей відбувається ще в дошкільному віці. Запровадження нових інтерактивних технологій у профорієнтації, тобто раннє виявлення нахилів, інтересів, зацікавлень дітей тим чи іншим предметом, видом трудової діяльності людей з метою подальшої професійної орієнтації. Педагоги повині сформувати у дитини емоційне відношення до світу професій, йому повинна бути надана можливість використовувати свої сили в доступних видах діяльності.
Вивчаючі праці відомих науковців, ми виявили найбільш свідомий вклад в розвиток поняття « Рання профорієнтація» доктора Євгена Клімова

Його класифікація розподіляє всі професії на п’ять головних типів:

· Людина – природа
· Людина – техніка
· Людина – людина
· Людина – знакова система
· Людина – художній образ

Завдання педагогів:

· Створити природне стимулююче середовище, спрямоване на формування внутрішньої позиції щодо навколишнього, здатності усвідомлювати рукотворне походження предметного світу.
· Розширити знання дітей про існування різних професій.
· За допомогою залучення дітей до флористики, стимулювати в них прояви ініціативи у творчій діяльності, розвивати вміння налагоджувати співробітництво задля досягнення кращих результатів.
· Формувати вміння ставити перед собою конкретну мету, добирати оптимальні прийоми роботи, відповідні знаряддя праці.
· Виховувати інтерес до нового та надзвичайного, розуміння того,що працелюбність є показником людської гідності та здатності вдосконалювати себе.
Кiлькiсть переглядiв: 73